Etappe 7 van Lottum naar Oostrum - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu Etappe 7 van Lottum naar Oostrum - Reisverslag uit Lottum, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu

Etappe 7 van Lottum naar Oostrum

Door: jut en jul

Blijf op de hoogte en volg Jut

23 April 2016 | Nederland, Lottum

Ja, Jut en Jul gaan alweer op pad. Het weer begint goed met een klein zonnetje en de start verloopt soepel.
We gaan weer met de trein en bus naar Lottum waar we starten. Het landschap blijft gevarieerd. Bossen, met watertjes en moeras, een heideveldje. En mooie voorjaarskleuren, dat kennen we nog niet van de eerdere etappes. Ook bruggetjes, vlonders en slagbomen komen we regelmatig tegen. Op een van de vlonders komen er een paar vogels aanvliegen. Jul roept: Niet poepen!. En ja dat geeft het roze olifantjes-effect: Een van de vogels laat meteen wat vallen. Gelukkig niet op onze kop.
We komen ondanks het twijfelachtige weer, weer regelmatig Pieterpadders tegen. En ook deze etappe niet alleen Pieterpadders maar ook koeien. Van wel héél dichtbij deze keer. Ze lopen langs een heel mooi meanderend beekje wat bijna geheel bedekt is met beplanting.
In Swolgen gaan we lekker lunchen in de pastorietuin. Voor de koffie en de sanitaire voorziening gaan we naar het dorpscafé Wilhelmina. We kunnen er weer tegenaan.
Het weer is ietsje frisser geworden maar gelukkig nog wel droog.
In Meerlo schieten we nog even bij de bakker binnen voor een snelle plaspauze en meteen weer door. We gaan onder een mooie poort door van een kasteelhoeve, de prins hebben we niet gezien.
We wandelen via Oirlo richting Wanssum, grotendeels weer door de bossen.
We eindigen in Oostrum Daar nemen we de trein terug naar huis.
We hebben een topprestatie geleverd met een afstand van ca. 22 km!

Jut

Jut en Jul gaan hun horizon verbreden. In september 2013 beginnen zij aan het Pieterpad. 492 km wandelen door Nederland van Noord naar Zuid maar ..... eigen-wijs als ze zijn, lopen Jut en Jul van Zuid naar Noord. Zo ontmoeten ze vele andere Pieterpadders op hun wandeling.

Actief sinds 01 Okt. 2013