Etappe 5 van Sint Odiliënberg naar Swalmen - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu Etappe 5 van Sint Odiliënberg naar Swalmen - Reisverslag uit Sint Odiliënberg, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu

Etappe 5 van Sint Odiliënberg naar Swalmen

Door: jut en jul

Blijf op de hoogte en volg Jut

06 September 2014 | Nederland, Sint Odiliënberg

Na 11 maanden wordt het tijd om weer eens op (Pieter-)pad te gaan.
Vroeg uit de veren op weg naar Sint Odiliënberg waar we rond 9.00 uur
starten.
Het ritme zit er meteen weer in en ook het weer werkt mee.
Al is het de eerste paar uur erg mistig waardoor de wereld erg klein is.
Het landschap wisselt weer af met bos en akkers en veel melkvee houders, die zelfs gratis mest aanboden. Ook nu zitten we weer in het seizoen van paddenstoelen. En ook deze keer weer heel bijzondere. Onderweg komen we ook weer Pieterpadders tegen waarbij er één ons waarschuwt voor beesten. Dat blijken loslopende zwarte krulhaarkoeien (de Galloways) Eigenlijk waren we er al voor gewaarschuwd getuigen de vele verse Limburgse koeienvlaaien.
Ze zijn echt héél dichtbij. De waarschuwende pieterpadder was er waarschijnlijk zo van geschrokken dat ze spontaan de verkeerde route liep. En zodoende komen we haar nog 2 x tegen.
Behalve grote beesten zijn er ook kleine beestjes, die wel véél gemener zijn. Jut wordt helemaal lek gestoken.
Gelukkig heeft Jul zelfgebakken koekjes bij als troost.
Na enige tijd lopen hebben we wel zin in koffie maar dat is nog even zoeken. In Boukoul vinden we uiteindelijk toch een cafeetje wat net
de deuren opent en zelfs voor muziek op het terras wordt gezorgd.
Vervolgens komen we ook door een bos met statige bomen, langs brede lanen, soms wat moeilijk begaanbaar door de grote modderplassen.
We komen langs Hillenraeth, een oud 14e eeuws slot, waarna we al snel in de bewoonde wereld van Swalmen aankomen. Dat is het eindpunt van deze etappe.
Dus tijd voor een beloning. We vieren dit met koffie en de lekkerste rijstevlaai in tijden!
Daarna gaan we moe maar weer zeer voldaan richting station en huis.

Jut

Jut en Jul gaan hun horizon verbreden. In september 2013 beginnen zij aan het Pieterpad. 492 km wandelen door Nederland van Noord naar Zuid maar ..... eigen-wijs als ze zijn, lopen Jut en Jul van Zuid naar Noord. Zo ontmoeten ze vele andere Pieterpadders op hun wandeling.

Actief sinds 01 Okt. 2013