Slootjesvenroute - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu Slootjesvenroute - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu

Slootjesvenroute

Door: jut en jul

Blijf op de hoogte en volg Jut

13 Mei 2016 | Nederland, Mierlo

Vandaag gaan Jut en Jul even van het (pieter-)pad af.
Omdat we minder tijd hebben vandaag blijven we wat dichter bij huis en doen we de slootjesvenroute rond Geldrop/Mierlo. Die is zo'n 16 km.
In plaats van de trein en bus kunnen we deze keer dus de fiets/auto nemen naar het startpunt. We starten daarom ook lekker vroeg, 9 uur, vanaf de Coevering in Geldrop. We hebben deze keer alleen de route op papier dus dat wordt goed lezen en opletten.
De temperatuur is heerlijk en de jassen kunnen uit blijven.
We beginnen met een korte maar sterke afdaling, maar al snel gaan we door een prachtig landschap van vennetjes, bossen,heide en grotendeels onverharde paden. Maar dat is heel goed te lopen.
Rond half 11 nemen we een korte pauze om weer even bij te tanken, want de zon begint inmiddels aardig warm te worden. We vervolgen onze route door al het natuurschoon en wanen ons zelfs even bijna op het strand als we door prachtig wit duinzand moeten banjeren.
Rond de middag komen we aan in de bewoonde wereld van Mierlo.
Met een kleine omweg komen we uit bij de kerk. En zoals al bijna traditiegetrouw lunchen we op de stoep van meneer pastoor.
Geen uitgebreide pauze deze keer want de klok tikt door. We vervolgen onze route weer. Het lezen gaat ons trouwens goed af (afgezien van 't rondje rond de kerk).
Tegen 14 uur komen we precies volgens planning weer bij het beginpunt aan. Missie geslaagd in de warmte.
Gaan we de volgende keer weer verder met het pieterpad en willen we het overgeslagen stukje gaan oppakken.

Jut

Jut en Jul gaan hun horizon verbreden. In september 2013 beginnen zij aan het Pieterpad. 492 km wandelen door Nederland van Noord naar Zuid maar ..... eigen-wijs als ze zijn, lopen Jut en Jul van Zuid naar Noord. Zo ontmoeten ze vele andere Pieterpadders op hun wandeling.

Actief sinds 01 Okt. 2013