Etappe 6 van Venlo naar Lottum - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu Etappe 6 van Venlo naar Lottum - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu

Etappe 6 van Venlo naar Lottum

Door: jut en jul

Blijf op de hoogte en volg Jut

02 April 2016 | Nederland, Venlo

Jaaaa, na een lang oponthoud gaan we weer verder . Een klein deel van de route bewaren we voor later. Vandaag beginnen we vanaf station Venlo.
De treinreis verloopt voorspoedig. In Venlo gaan we eerst op zoek naar een gelegenheid voor een sanitaire stop. En om 10.30 uur gaan we dan weer echt van start. Het is even zoeken naar het beginpunt maar met behulp van aardige Venlonaren is het zo gevonden. Jut komt zelfs nog een bekende tegen.
Al snel lopen we via de dijk langs de maas. We komen ook vrijwel meteen weer andere Pieterpadders tegen. Ook komen we de zwart krullende koeien weer tegen. Het landschap is wederom divers.
Rond 12.00 uur vinden we een mooi bankje om te lunchen en het zonnetje begint inmiddels ook door te breken. Het is heerlijk wandelweer.
Als we weer verder willen gaan zien we een mevrouw een automatiek poetsen. Nee niet voor de ongezonde kroketten en frikadellen. Er blijken vers geplukte snoeptomaatjes in te zitten. We hebben maar een doosje meegenomen voor onderweg. Lekkerrrr.
Na een stukje "smokkelroute", we worden betrapt door andere Pieterpadders, komen we uit bij het pontje waarmee we de Maas oversteken. Een dure overtocht van wel 30 cent per persoon.
Na de overtocht lopen we verder Grubbenvorst in. Daar stoppen we natuurlijk even bij de beroemde ijssalon van Cleevers voor een ijsje.
We gaan verder richting Kasteelhoeve Kaldenbroek.
Volgens de Limburgse traditie komen we ook vandaag weer regelmatig kapelletjes tegen. Aan het einde van deze dag een mooi herinneringspunt.
Na anderhalf jaar is deze dag ons weer goed bevallen. De nieuwe datum voor het vervolg staat alweer gepland. Gelukkig over niet al te lange tijd, anders wordt het nog echt een 10 jaren plan.
Positief aan deze etappe is ook, zo blijkt een dag later, dat Jut zelfs geen blaren heeft (op)gelopen.

Jut

Jut en Jul gaan hun horizon verbreden. In september 2013 beginnen zij aan het Pieterpad. 492 km wandelen door Nederland van Noord naar Zuid maar ..... eigen-wijs als ze zijn, lopen Jut en Jul van Zuid naar Noord. Zo ontmoeten ze vele andere Pieterpadders op hun wandeling.

Actief sinds 01 Okt. 2013