Etappe 2 van Valkenburg tot Sittard - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu Etappe 2 van Valkenburg tot Sittard - Reisverslag uit Valkenburg, Nederland van Jut Jul - WaarBenJij.nu

Etappe 2 van Valkenburg tot Sittard

Door: Jut en Jul

Blijf op de hoogte en volg Jut

28 September 2013 | Nederland, Valkenburg

Vol frisse moed en enthousiasme gaan we met de trein naar het beginpunt van dit wandelweekend: Valkenburg. Het is stralend weer en zo'n 19 graden.
Ondanks goede routeplanningen en bordjes is het ons toch gelukt verkeerd te lopen. Tja, kletsen en lopen gaat blijkbaar niet altijd ongestraft samen.
Maar al snel hebben we de route weer hervonden en opgepakt. En we lopen door een gevarieerde omgeving. Veel aardappelvelden, maisvelden evenals appel- en perenboomgaarden. Zo'n vers geplukt appeltje is heerlijk onderweg.
We komen door mooie dorpjes als Schimmert, Terstraten en Puth. We maken een tussenstop bij Gasterij Terborgh waar we genieten van koffie met Limburgse vlaai, en arriveren uiteindelijk in Sittard waar we op zoek gaan naar ons overnachtingsadres. Een bed en breakfast van Vrienden op de fiets. Na wondverzorging en een lekkere douche gaan we op pad met de geleende fietsen voor een verdiende maaltijd.
In Hartje Sittard vinden we een klein maar gezellig restaurantje waar ze heerlijke pizza's weten te serveren.
Na afloop nog even nagenieten op een terrasje.
Bij terugkomst in de B&B nog gezellig gekletst met de eigenaresse,
en moe maar voldaan ons bed in gedoken.

Jut

Jut en Jul gaan hun horizon verbreden. In september 2013 beginnen zij aan het Pieterpad. 492 km wandelen door Nederland van Noord naar Zuid maar ..... eigen-wijs als ze zijn, lopen Jut en Jul van Zuid naar Noord. Zo ontmoeten ze vele andere Pieterpadders op hun wandeling.

Actief sinds 01 Okt. 2013